jouwgedichten.nl

Yiooda stelt zich hierbij aan u voor

#1

26-08-2014 / 18:09

Yiooda

Berichten: 1

Hieronder volgt een verhaal en hoop U zo een beetje te vertellen wie ik ben.


Van Gereformeerde jongeling tot getrouwde man!

Mijn geschiedenis van "HET JUISTE INZICHT" is begonnen toen ik ging speuren naar "Zaken " die de Bijbel beschreef en niet terug te vinden waren in * MIJN * kerk.

( Vervulling met de H.Geest en Volwassen Doop door onderdompeling.)

Ik kwam bij dat zoeken terecht in een opwekkingsbeweging waar deze zaken wel gevonden werden.

Maar eenmaal zover dat ikzelf dit zou moeten gaan geloven gingen mijn haren overeind staan en had ik het ene tegen- argument na het ander al voor in de mond liggen.

De voorganger daar had er een hard hoofd in om deze gereformeerde kokosnoot te kraken.

De formulieren van Enigheid, de Catechisatie, de kerk, onze dominee, waren allemaal sta in de weg's om tot een werkelijk blij geloof te komen.

Maar die voorganger had een Engelen geduld met mij en zei telkens :"Kijk Joop hier staat het in God's Woord, zie je wel ?"

En dan weerlegde ik dat weer met ;"ja maar etc."

Thuis streng maar liefdevol opgevoed.

Drie maal daags bijbel lezen aan tafel.

Wij vroegen als grapje onze papa,:"Lees nu psalm 117 eens." Dat deed hij dan ook wel eens hoor en dan waren we na vier regels klaar met lezen!

Maar normaal gesproken ging meestal een heel hoofdstuk aan ons voorbij.

Braaf iedere Maandagavond naar de Catechisatie en bij een bepaalde leeftijd deed je dan"* Belijdenis. * etc.

Het zat allemaal goed op een rijtje in je hoofd en kon bij wijze van spreken alle Bijbelboeken achter elkaar uit je hoofd opzeggen.

Maar

*blij klappend in je handen geloof*

bezat ik niet en dat kwam ik dus wel tegen in die beweging.

Daar kreeg ik ook antwoorden op veel door mij gestelde vragen aan tafel van * Waarom gebeurd dit niet meer in de kerk bij ons.?*

Daar kreeg ik van mijn vader te horen dat, dat voor vroeger was maar dat werkte nu niet meer in deze tegenwoordige tijd.

En daar was de kous dan mee af, maar niet bij Joop!

Zo kwam ik dus met levend geloof in aanraking en kwam tot de ontdekking dat mijn

*Kennisgeloof*

ongeveer 30 tot 50 cm moest zakken.( Naar mijn Hart. )

Toen ik de deur van mijn hart openzette voor Jezus duurde het dan ook niet lang meer dat ik ging inzien dat de kinderdoop totaal onbijbels was/is en hoogstens gezien mag worden als een veredeld opdragen aan God.

Dopen kan pas als je bekeerd bent en je ja kunt zeggen tegen Jezus, ik wil U volgen.

Een baby kan dat niet en hoeft ook volgens 1 Corinte 7 vers 14 niet want het wordt daar door God * Heilig * verklaard.

Toen ik zover was dat ik mijn hart aan Jezus gaf; en het gebed van overgave uitsprak, kwam er grote blijdschap in mijn hart en leven.

Ik ging fluitend naar huis.
Onder veel protest, begrijpelijk overigens voor Ouders die het ook hun leven lang onderwezen hebben gekregen, werd ik door onderdompeling gedoopt.

Ik had echter niet in de gaten dat de satan aan het eind van het doopbad zat en elke *reiziger God's* die uit het bad omhoog klom, wees op de koffer,(geestelijke bagage), die hij had achtergelaten bij het kruis.

Hij riep heel vriendelijk neem die mooie koffer mee, die zou je haast vergeten!

En ja hoor daar nam je in feite je zonden weer mee terug en het zondigen en weer vergeving vragen dat ving weer aan en wordt als zodanig ook in de kerk aanvaard als normaal ondanks dat ze volwassen dopen.

De reiniging en door God gekocht en betaald en dan zonder zonden zijn, met een * ALS* als uitzondering, wordt niet gepredikt.

We zingen er lustig op los in de Gemeente van Jezus Christus;

*Zie ons voor U staan ,zondig en onrein, Etc*

Wij moeten af van zelfingebeelde zonden.
Ik noem je een voorbeeld:
Iemand schreef mij dat hij erg boos was geworden op zijn leerlingen omdat zij er een rommeltje van hadden gemaakt!
Hij zei tegen mij:
Ik had nooit kwaad mogen worden want dat is zonde.

Nou dat is het helemaal niet, want Jezus werd zelfs een keer woedend, maakte een gesel en sloeg al de marktkooplui de Tempel uit.

Je mag dus kwaad worden maar wel onder controle houden.
De Psalmist zegt : "Weest toornig maar zondig bij dit alles niet!"

Dus je mag echt wel boos zijn hoor en zo zijn er nog meer dingen die wij als zonde aanmerken maar het helemaal niet zijn.

De Vader heeft de mens zo geschapen dat hij/zij dat kan: Verdriet hebben, blij zijn, boos worden. Bij dat laatste moet je jezelf wel in de hand houden maar je zondigt niet!

Wij moeten vanuit de overwinning gaan leven en niet meer zingen:
"Zie ons voor U staan, zondig en onrein."
Dat is een afschuwelijke klap in het gezicht van Jezus!

Hij heeft ons juist gewassen door Zijn Bloed!
Van daaruit moeten we leven!
En, ja daar kom ik weer, en ALS je eens valt dan is er vergeving!
Er gaan dagen voorbij dat ik geen vergeving vraag omdat ik weet dat er niets te vergeven valt.

De Johannes Brieven spreken over een leven zonder zonde en *ALS* het dan eens gebeurd, is er vergeving bij de Vader; en dat is heel andere koek en weer revolutionair voor de huidige gemeenschappen waar wij in verkeren!

Na een tijdelijke terugslag en terugval heb ik mij ten tweede male overgegeven aan de Heer en met deze overgave ging de Heer mijn ogen openen voor allerlei gebedsbelemmeringen.

Deze moest ik eerst opruimen, wilde Hij met mij verder gaan!

(Over deze gebedsbelemmeringen heb ik een apart artikel geschreven en als U daar belangstelling voor heeft, wil ik dat ook graag aan u opsturen.
Nadien liet Hij mij de brieven van Paulus en Johannes met nieuwe ogen lezen.

Er gaat een geheel nieuwe wereld voor je open.
Johannes praat over zondeloos leven met als uitzondering:
"En * ALS * je is een keer zondigt is er vergeving bij de Vader!"

Wij doen nu met de wereld mee; en vragen iedere keer weer zeer hypocriet om vergeving.

Vindt je het gek dat de kerken sluiten en aan de vijand van God, de islam, worden verkocht?

Vindt je het gek dat de Christenheid gebukt gaat onder ziekte en voortijdige dood?

Ik niet, God zegt dit al in het begin van Zijn Woord. Deuteronomium 28 :"zegen en vloek"

En wat daar staat liegt er niet om en wordt vandaag waarheid tot de meest onbekende ziekte's toe, zie vers 61.

Wij moeten terug naar wat Jezus zei tegen de man die 38 jaar lang op genezing moest wachten:

" Ga heen en zondig niet meer opdat u niet iets erger's zal overkomen."

Denk je dat deze man nog gezondigd heeft?


Voorlopig stop ik met mijn verhaal ik hoop dat U er wat aan heeft.

Lieve groeten en God's Rijke Zegen toegewenst door, Jiooda.

P.S.
Mochten er vragen overblijven dan mag U ze rustig stellen!

Je kan helaas geen reacties plaatsen als gast. Meld je gratis aan!